ALPOZÓ TERÁPIA
Kistarcsán a Szegletházban
Csőke-Kiss Anita, gyógypedagógus
Mi az alapozó terápia?
Az Alapozó Terápia komplex mozgásfejlesztésen alapuló idegrendszeri fejlesztés 5 éves kortól, 16 éves korig.
Kinek való a fejlesztés, illetve terápia?
A terápia azoknak a gyermekeknek nyújt segítséget, akiknél:
- mozgás-ügyetlenség áll fenn, kialakulatlan a kézdominanciájuk, vagy kimutatható diszlexia-veszélyeztetettségük van,
- a nagymozgások és finommozgások ügyetlensége figyelhető meg,
- súlyos beszédfejlődési zavar áll vagy állt fenn: megkésett beszédfejlődés, nehezen kezelhető beszédprodukciós zavarok, esetleg diszfázia gyanúja,
- diszlexiás gyermekeknek,
- diszgráfiás gyermekeknek,
- ADHD-ban érintett gyermekeknél, akiknél biztos az organikus érintettség a kórelőzményben,
- hatékonynak bizonyulhat az értelmileg enyhén fogyatékos, tanulásban akadályozott gyermekeknél,
- olyan autisztikus tüneteket mutató gyermekek esetén, ahol a tünetek hátterében agyi oxigénhiány, sérülés áll.
- autizmus spektrumzavarral diagnosztizált gyermekeknél a mozgásügyességen javíthat.
Csoportos terápia
A csoportos terápia alkalmával 5-6 gyermek tornázik együtt.
Egyéni terápia
Lehetőség van egyéni terápiára is, ezt minden esetben egyénileg egyeztetjük.
"Többet megtudhatsz másokról egy óra játékkal, mint egy év beszélgetés alatt." (Platón)
Időpontok
Kedd:
Csütörtök:
Jelentkezés menete:
A fejlesztést minden esetben megelőzi egy részletes mozgásos állapotfelmérő vizsgálat, amely írásbeli kiértékeléssel és javaslattétellel zárul.
A vizsgálat kb. 2 órát vesz igénybe, amelyen a szülő is részt vesz.
Javasolt ruházat: vékony hosszú nadrág, de legalább térd alattig érő és kényelmes póló, lehetőség szerint olyan, amelyen nincs nagy minta, amely a talajhoz tapad. Kislányoknak összekötött frizura javasolt.
Milyen egy foglalkozás?
Időtartam: 90 perc/alkalom
A foglalkozások alkalmával törekszek a játékosságra, igyekszem úgy előkészíteni a feladatokat, hogy a gyermekek motiváltak legyenek az elvégzésükre, örömüket leljék a mozgásban.
A foglalkozás elején a kognitív képességek vannak a központban, ezután a nagymozgásokat gyakoroljuk.
Fejlesztjük az egyensúlyt, rugalmasságot. Az új mozgások gyakorlásával, automatizálásával új idegpályák épülnek és erősödnek, amely a tanulás alapja.
Minden foglalkozáson fejlesztjük a figyelmet és önkontrolt és persze sokat játszunk.
Az óra végén finommotorikát, grafomotorikát fejlesztő feladatokkal kerülünk nyugalmi állapotba.